Postingan

Menampilkan postingan dengan label My Personal Story

I'm In!

Gambar
I’m participating in the Pay-it-Forward initiative.   The first 5 people who comment on this status with “I’m in” will receive a surprise from me at some point in this calendar year – anything from a sweet dessert, a lovely CD, a ticket, a book or just absolutely any surprise I see fit!   There will be no warning and it will happen when I find something that I believe would suit you and make you happy! These 5 people must make the same offer in their status (FB or Path or Twitter, etc.) and distribute their own joy.  Simply copy this text onto your profile, (don’t share) so we can form a web of connection and kindness. Let’s do more nice and loving things for each other in 2014, without any reason other than to make each other smile and show that we think of each other. Here’s to a more enjoyable, more friendly and love-filled year! Pertama kali baca paragraf di atas dari blognya Mba Fitri, gegara si mbak @bagindaratu ini share di instagram. Dan setelah baca postingannya *sambil

My Pink Chocolate

Gambar
Seperti yang pernah gw ceritakan sebelumnya, sekitar 2 minggu lalu gw sakit. Sakitnya lama sampe semingguan.  Udah banyak banget antrian postingan di draft yang minta ditulis tapi belum sempat.   Jadi bener ya ternyata, happy wife means happy family. Karena ketika istri/ibu sakit, keluarga pun jadi ga stabil. Rumah berantakan, makan pake katering, kulkas kosong, dan cucian menumpuk.  Pengalaman sakit kemarin juga benar-benar ga enak. 2-3 hari nggak enak tidur. Lelah tapi ngga bisa istirahat, maklum yah gapake ART. Salah satu konsekuensi memilih gapunya ART ya begini, kalo pas sakit ga bisa benar-benar istirahat. Hehehe... Hari itu tanggal 14 februari biasa aja dari pagi. Emang kita ga pernah ngerayain valentine juga, ga pernah mikir itu hari yang penting buat dirayakan. Lagipula gw lagi sakit parah-parahnya.  Sore-sore sekitar jam setengah 6 biasanya Hubby udah sampe rumah. Tapi hari itu udah mau maghrib dia belum pulang padahal keretanya normal ga ada gangguan. Di wasap j

Two Days in a Row with Yogie

Gambar
Assalaamualaikum,  Hi Guys! How are you doing? I'm very ill these past few days. Ga bisa keluar rumah itu cukup menyebalkan. Dari hari Minggu ga kemana-mana kecuali ke dokter. Dan dari Senin makannya pesen katering teh Nining. Ada yang kenal ga hayoo sama katering Teh Nining di Depok. Hehehe.. jadi promosi katering ini mah. Tadi siang gw telpon ortu di Tasik dan ngeluh sakit. Kata Papap, "Udah, kalo sakit yang sabar. Itu artinya diakuin jadi umat (Nabi Muhammad SAW)." "Iya," kata gw. "Fir'aun tu ga pernah sakit. Kalo kita mah sakit, masih diaku umat." Lanjutnya.  "Mhahaha... tau dari mana?"  Gw tepok jidat. Tau dari mana coba Bokap, mungkin kan emang ga pernah ditulis sejarah aja gitu kalo Fir'aun lagi kena pilek xD. Hahaha.. Okay, enough with my illness. Anggap saja gw lagi belajar ikhlas nih. Moga-moga cepet sembuh. Aamiin... Nah, sekarang gw mau share tentang sobat gw yang baru Wisuda. Temen gw ini namanya Yogie,

My Mom and The Age of Fifteen : Pentingnya Usia 15 Tahun dalam Islam

Gambar
Jikalau ditanya tentang cerita gw sama Mamah, sepertinya begitu banyak yang ingin diceritakan sehingga bingung mau cerita yang mana. Tapi setelah gw pikir-pikir, gw ingin bercerita mengenai Mamah dan umur gw yang ke lima belas.  Kenapa begitu? Karena umur lima belas dan beberapa tahun sebelumnya itu berat dan gw sering bertengkar dengannya di usia ini. Ceritanya, saat itu gw tidak merasa nyaman dengan pergaulan dengan teman-teman satu kelas. Selama masa awal di SMP itu rasanya tak ada yang bisa gw sebut sahabat dan itu menyebalkan. Ditambah lagi, saat itu ada sepupu gw yang dititipkan di rumah. Kehadiran satu remaja lagi yang lebih besar dan berbeda pemikiran dengan gw membuat semuanya tambah rumit. Dan, setelah kupikir sekarang, mungkin karena umur 15 itu masa puber dan gampang dipengaruhi orang. Begitu pentingnya masa ini sampai-sampai Jane Austen beberapa kali menyinggungnya dalam novel terkenal, Pride and Prejudice. Saat itu Mamah dan gw sering bertengkar. Banyak hal yang

Islamic New Year: Resolutions.

Gambar
Pagi-pagi hari Senin, Mamah mengingatkan kalo malamnya pergantian tahun baru Islam. Hm, udah lama ga denger ceramahnya mamahku, kangen dengar ceramahnya dan semua petuahnya yang panjang. Yang dulu jaman ABG biasanya gw biasanya nanggepin dengan ngangguk-ngagguk berharap ceramahnya cepat selesai, sekarang gw malah kangen. Ngomong-ngomong soal tahun baru, sepertinya setahun ke belakang punya banyak sekali pembelajaran buat gw. Sebagai ibu, istri, anak. Terutama, dalam menghadapi pendapat negatif orang lain tentang gw serta jadi ibu yang te o pe. Kata Hubby, kalo kita ga seperti orang lain, ga berarti kita juga ga te o pe.  Masih banyak kekurangan yang dimiliki, tapi hubby bilang, kita semua emang ga sempurna, kesempurnaan itu cuma milik Allah. Yang penting gw sempurna buat dia dan buat si bebe. Hiks *mellow*.  Bener memang kita semua punya kelebihan yang berbeda dibandingkan orang lain. Tapi kadang gw masih mendengarkan penilaian negatif dari orang. Hm, gabisa dihindari yah

BFF

Gambar
A few weeks ago I accompanied my sister looking for a dormitory house. She was accepted in PAAP Program Majoring Marketing Management Padjadjaran University and so she's officially a college student now. Congratulations neng! :D Going around and about in Unpad Dipati Ukur and Jatinangor reminded me of my college life with my dear best friends: Nisa, Yogie, and Epoy. We were studying journalism and many times, we have to gather for the news for every project and assignment. Sometimes we're together, and sometimes there's just two or three of us.  We all live in the same dormitory except nisa. But Nisa came to our place and sleepover very often so that really doesn't matter. Hehehe..And last but not least, we have Vetri too. On the third year she moved  to our dormitory and so we all became close with her. All of us love watching horror movies, especially the Japan horror movies.  Nisa always says that horror movies is good because it has a catharsis functio

Driving with Toddler : Bagaimana Mengemudi Saat Si Kecil Tantrum

It's been a pretty long time since I was thinking of writing this post. Well, finally I'm doing it. I've been driving my own car since February 2013. I have driving license since 2007 but I didn't have any guts to drive on the main streets. My parents encouraged me to learn to drive since I was in Junior High School, when I was about 13 years old. It didn't worked out. On 2007 I took a driving lesson again (that's how I got my first driving license). My Mom said I'm the biggest daughter and so I needed to be able to drive. Well, I still had no guts. I just didn't have that guts without my instructor sitting next to me. I once drove a car with my father at a narrow street and I think I drove too slowly. The cars behind me keep honking and I was panic. I stopped the car in the middle of the street and begging my father to drive  -_-". It was stupid. Hahaha... So my mother had an idea to have another instructor to teach me to drive, and this ti

Happy Birthday to Me

Gambar
Salaam,  Hi guys, how are you? It's been a while since the last time I told you my laptop had something that's called the Kernell Panic. Well, good news, my Hubby fixed it! Yeaay! Alhamdulillah... it's just weird to live a couple of weeks without it.  Okay, so I told you in my last post that I had an early birthday gift from my Hubby (again, thank you, Hubby!) I got that tablet earlier before we went to Bandung that very night.  My gift, still unwrapped. So I spent the whole week staying at our house in Cimahi because my sister had  the SBMPTN test in Bandung and I had to accompany her. It was Friday afternoon and I've just had my Ashar prayer when I got out of my bedroom, and there it was. My parents in law holding a birthday cake for me. Hehehe... happy birthday to me :). Look at my Bebe, I think she wants to blow the candle too :D. It turned out that it was my Mom and My Sister who had the idea of surprising me with the cake. Then, my si

Early Birthday Gift

Gambar
Got an early birthday gift from my hubby. It's a Samsung Galaxy Note 8" Wonder :D. He said it's the first thing he thought of for his blogger wife's birthday. Hihihi :p. Thank you hubby.... luv you so much :3.